Årets första fynd!

Tillbaka efter juluppehållet! Första året då jag faktiskt har en auktion på självaste julafton och jag lär sitta som en hök i några minuter, stirrandes i mobilen och svettas medan alla undrar vad jag sysslar med vid julbordet. Julen är helig men samtidigt så var det ju då man fick som mest leksaker och det är väl självaste fan om man inte tänker på leksaker vid samma tidpunkt nu fast man är vuxen. Det är väl tur att man har en mobil så man kan sköta affärerna lite snyggt (enligt mig själv).... Men helt ärligt så är det inte mycket som slår känslan när man hittar en efterlängtad auktion där priset och skicket är bra och man tar hem den.
 
Det är Christmas spirit på riktigt!
 
 
Jag talar förstås om det sista fordonet jag saknar i Wheeled Warriors (Jayce and the wheeled warriors) linjen "Spike Trike" som jag hittar komplett till ett riktigt bra pris. En av de coolare fordonen i Lightning League då den har tagghjul i fram som är awsome och utmärker sig lite med skenor i bak. Något jag har gjort med denna linje är ju att kämpa ihop fordonen styckvis till ett bra pris istället för att köpa hem en lot eller klicka hem en till ockerpris varje månad. Det blir en sport tillslut och man spar en slant även om det tar tid.
 
Klart man kan hitta schyssta lotar och det älskar jag med när det väl finns en bra lot så tveka inte, klicka hem den då, men det här projektet har krävt tålamod och har påmint lite som att man säljer en massa jultidningar för att kamma hem vinsten. För det är en svår linje med mycket detaljer så det kändes extra kul att slita lite för den.
 
Så äntligen så kan jag säga att jag har en komplett samling av Wheeled Warriors från 1984!
 
Nästa fynd är en rätt så udda klocka med samma namn som TV-showen "Slime Time" som gick 1988 men ska inte ha någon koppling, programmet lades ner efter 13 veckor. Fanns även Slime Time Live som gick på Nickelodeon 2000-2003 som är totalt irrelevant men slime är alltid slime.
 
 
Slime Time Watch kom 1986 och är tillverkad av Hasbro, man hade liknande klockor men har ingen aning om det var en slime time klocka eller inte. Jag lära bara ha den när jag såg den, nostalgi och gross radarn gick bananas, speciellt när man kan hitta nå dyl. i kartong.
 

Boxarten är ju riktigt snygg! Tydlig bild på fladdermusen och slimegröna fonts.
 

Det fanns 6 olika Slime Time klockor varav två st var fladdermöss. Catchphrasen löd:
"What's the time? SLIME TIME!!"
 
Kort och gott, ascoola klockor i sann 80-tals anda där det alltid var Halloween året om.
 
Finns en underbar reklamfilm som ni bör se!
 
 
 
Över till det tredje och sista fyndet:
 
 
 Hot Wheels Attack Pack Slime-inator 1992!
 
Det kommer ett längre inlägg om Attack Pack serien från Hot Wheels sen.
 
Denna underbara skapelse är en av de två större bilarna i denna serie, en cementbil som kan bli en gigantisk geting som fångar mindre bilar i sina klor och för dem sedan till sin "puppa" och begraver dom i slime.
 
Låter det inte fantastiskt?
 

Det är nästan lika självlysande som att hitta denna för 8 dollar (!?) boxad även om den inte är MIB
Den enda jag inte har fått hem än av fynden men jag var tvungen att ta med den då den dyker upp vilken dag som helst. Dock jämnar frakten från staterna till fyndpriset men fortfarande en av dem bästa fynden jag gjort.
 
Här ser ni lite hur den är uppbyggd, den är grym och en av få bilar från Hot Wheels som impar på mig.
 

Den är också rätt fet och mäktig, dock får jag leta efter dekalerna då dessa saknades i lådan.
Bilderna gör den inte rättvis så jag måste länka självaste reklamen så man får känslan vad Slime-Inator går för.
 
 
 
Sa jag att jag gillar Slime?
 
/Chris
 
 
 
 
 
 
 

chrisleklada.blogg.se

Vintageleksaker och retrosaker från 80 och 90-talet

RSS 2.0