Välkommen till min nya blogg!

Äntligen har jag fått tummen ur!

Nu slipper jag skriva en halv roman i Facebook gruppen köp/byt/sälj/stjäl actionfigurer varje gång jag får hem något roligt till min leksaksamling.

Ja vad ska man börja?

Kommer främst skriva om leksaker från 1980-1996 och allt som berör barndomen från reklam till förpackningar samt en del sköna minnen så jag slipper använda cellerna sen när framtida barn vill veta.

Linjerna som jag skriver om kommer från min personliga samling men kommer låna en bild ibland för att få ett mer djup i ett inlägg men ska göra allt för att det är mitt eget material.

Mitt samlande betyder mycket för mig och syftet är att det fungerar som min extra boost i vardagen, går skit på jobbet? Har i alla fall en WWF ring från Hasbro i box, bilen behöver lagas? Jag har i alla fall en komplett linje med Snaliens osv. osv.

 

Utåt sätt så vill jag inspirera och få fler att minnas, kommer öppna mig helt i mitt samlande.

 

 
Kommande inlägg (utan inbördes ordning) framöver:
 
Jayce and the wheeled warriors
Snailiens
Toxic Crusaders
Boglins
Barnyard Commandos mm.
 
/Chris



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

chrisleklada.blogg.se

Vintageleksaker och retrosaker från 80 och 90-talet

RSS 2.0